onsdag 16 november 2016

Hemväg

Onsdag 16/11

Nu sitter vi på Frankfurts flygplats och väntar på det sista planet hem. I går gick flyget kl 21 lokal tid, från Kuala Lumpur, till Bangkok. Där hade vi ett snabbt byte till Thai-flyget till Frankfurt.

Det var inte mer bråttom i Bangkok än att vi hann köpa orkidéer. Eje har i alla år skämt bort mig med ett stort paket varje gång han passerat Bangkok, nu fick jag vara med och välja.

Det är så lätt att bli bortskämd när man flyger business class. Snabbare incheckningar, short-cut i säkerhetskontrollen, lounge access för att inte tala om skönare säten, att kunna ligga raklång och sova, mer utbud  på menyn, riktiga tallrikar och bestick på vita dukar. Ja, man får njuta när man kan, snart nog är man tillbaka i ekonomi som vanligt.

Här i Frankfurt har vi drygt fyra timmar att sätta sprätt på, inte jättekul tidigt på morgonen men en 2nd breakfast går ju alltid ner. Hemma väntar två småtroll på att mormor och morfar ska komma hem, fast det är kanske jag som har längtat mest, förstås.

Nu ska vi samla tankar, minnas, njuta av några dagar tillsammans hemma innan Eje börjar jobba på måndag. Själv ska jag fortsätta min semester månaden ut samtidigt som jag ska börja söka jobb på allvar. 
Ett nytt steg i livet och de här två veckorna har varit ett otroligt skönt sätt att avsluta ett arbete innan det är dags för något annat. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar