onsdag 2 november 2016

Nattvila i Kuala Lumpur

Första riktiga nattvilan blir i Kuala Lumpur. Ett hotell vid flygplatsen får duga, vi ska ju vidare i morgon vid lunch.
Flyget har funkat bra, alla tre sträckorna. Resväskan hann med den också. Lite oroliga var vi att den skulle bli kvar i Frankfurt. En timmes mellanlandning, byte av terminal och dimma hade ju kunnat gå hur som helst. Visserligen har vi packat de första dagarnas kläder i handbagaget men det är alltid trevligt när väskan reser i samma takt som oss eftersom vi inte stannar på ett ställe.

Vi har lyxat till det business class hela vägen, tack vare Ejes alla flygpoäng. Han får nog jobba några år till så vi hinner ytterligare en resa :)
Det är inte alls dumt med gott om benutrymme och stolar som kan fällas så man ligger plan. Jag sov riktigt bra även om jag vaknade varje gång jag skulle vända mig. Även om sätena är breda så är de inte riktigt gjorda för "fullvuxna". Riktiga bestick och vita dukar känns helt ok det med!

Mellanlandning i Bangkok och morgonfika i loungen. Lokala tiden var visserligen 3 på eftermiddagen men kroppen sa 9 och vi hade ju nyligen sovit.
Ett hopp till KL och mera mat... man äter sig igenom flygen! Middag mellan Sthlm och Frankfurt. Middag igen efter start från Frankfurt, frukost innan landning. Middag mellan Bangkok och KL. När man bara sitter still behövs inte så mycket. Vi försöker gå så mycket vi kan mellan flygen men det blir ju inga sträckor direkt.

Nu sitter vi i lobbyn och delar på några små sandwiches till ett glas vin och en flaska vatten. Det känns lite "som hemma" på hotellet, och då menar jag inte hemma som i Sverige utan snarare Abu Dhabi. Det är ju inget 3-stjärnigt scandic direkt, sånt jag brukar bo på när jag reser hemomkring...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar