måndag 7 oktober 2019

Sista dagen - söndag

Efter en lite för sen kväll i går var det dags att sätta klockan på ringning tidigt. Jag skulle bli hämtad vid 6.40 av shuttlebussen till flygplatsen.
Grannrummet hade party och lät alldeles fruktansvärt, det var inte jättekul när man ska upp tidigt. Eje tyckte min klocka hade en fruktansvärd signal då vi båda kastades ur sängen vid tretiden. Det var brandlarmet som gick!
Snabbt på med lite kläder, kolla korridoren - ingen rök. Sirenen tystnade och gav sen ifrån sig några korta stötar. Var det på riktigt eller falskt? Tack och lov bodde vi på 12e våningen av 37, det känns något tryggare och inte lika långt att ta sig ner. Eje gav sig ner för trappan och vid våning 5 fick han reda på att det var falsklarm. Tydligen hade en högtalare ropat ut det men ingen på vårt plan hade hört den. Upp igen och sen var det meningen att vi skulle somna om vilket inte är det lättaste med adrenalinet som pumpar. Halvslummer blandat med korta sömnperioder fram till det var dags för mig att gå upp.

Frukost var bara att glömma, restaurangen öppnade 6.30 och då stod redan bussen utanför och väntade. En banan fick klara av den värsta hungern innan jag kom till flygplatsen.
Några ytterligare stopp på vägen för att fylla på fler människor så kom vi snart fram till Newark.
Incheckningen var fixad, bagaget lämnades och säkerhetskontrollen gick snabbt. Snart var jag ute vid gaten och fick i mig kaffe och en creme cheese bagel innan flyget avgick mot Boston och nästa äventyr: en kurs på Harvard. Det går att läsa om här: http://enskolresa.blogspot.com/

Eje skulle inte bli hämtad förrän 12.30 ca så han hann med både sovmorgon, frukost och en ordentlig förmiddagspromenad upp- och nerför Manhattan. Därefter fick han ge sig ut till flyget för att åka hem och jobba istället. Det är lite omvända världen för oss att han reser hem och jag bort, tänk så det kan ändra sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar